Weblog

Enterprise gamification

Gamification is het toepassen van speldenken en speltechnieken. Eerder schreef ik al over  gamification in Nederland en wat gamification niet is. Hoewel de meeste aandacht uit gaat naar B2C-gamification zijn er ook volop kansen om gamification succesvol toe te passen […]

Lees meer

Gamification in Nederland

Hieronder lees je over vijf verschillende toepassingen van gamification in Nederland die elk op hun eigen manier gebruikersgedrag stimuleren door speldenken en speltechnieken toe te passen. Roamler gebruikt gamification Zoek het schap met de eieren in je supermarkt, maak een foto, beantwoord […]

Lees meer

Wat gamification niet is (2/2)

In het deel 1 van ‘Wat gamification niet is‘ beschreef ik de eerste drie misvattingen over gamification: Gamification is niet een game maken Gamification is niet gelijk aan badges en punten Gamification is niet alleen online Vandaag de tweede serie […]

Lees meer

Wat gamification niet is (1/2)

Gamification is het integreren van speldenken en spelmechanismen in niet-gamegerelateerde omgevingen. Daarmee kunnen diverse doelstellingen bereikt worden en bijvoorbeeld activiteit, loyaliteit of interactie gestimuleerd worden. Het principe van gamification is niet nieuw. De term wel. En met zo’n hippe term ontstaan er misvattingen over wat gamification nou […]

Lees meer

Rules of the game

Games heb je tegenwoordig in alle soorten en maten. Je hebt online games en offline games. Je hebt single player, multi player en MMORPG’s. Je kunt gamen op Facebook, met je Iphone of op een ouderwets bordspel. Je hebt digitale […]

Lees meer